달력

5

« 2024/5 »

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
★ 블룸버그&실시간 지수     FX News     forexfactory.com     통계지표     네이버 뉴스     다음 뉴스     전자공시

올해 9월 열린 연방공개시장위원회(FOMC) 정례회의 이후 수집된 정보는 생산과 고용 부문의 회복 속도가 지속적으로 느려졌음을 확인한다. 가계 지출이 점진적으로늘고 있으나 높은 실업률과 미약한 소득 증가, 줄어든 가계의 부(富), 경색된 신용은 가계 지출을 제약하고 있다. 기업의 장비 및 소프트웨어에 대한 지출은 늘고 있으나, 전과 비교해 증가 속도는 느려지고 있다. 비(非)주거용 건축물에 대한 투자는 계속 취약한 상태이고, 기업주는 고용 확대를 여전히 꺼리고 있으며, 주택착공 실적은 침체 상태에 있다. 장기 기대 인플레이션이 안정돼 있으나, 인플레를 측정하는 지표들은 최근 수분기동안 추세보다 낮아졌다.

FOMC는 법적으로 명시된 소임을 다하기 위해 고용 극대화와 물가 안정을 조성토록 노력할 것이다. FOMC가 2가지 소임을 다하고자 장기적으로 필요하다고 판단되는 수준과 비교했을 때 현재 실업률은 높고, 인플레를 측정하는 지표들은 다소 낮다. FOMC는 물가 안정의 맥락 속에서 자원 활용도가 높은 수준으로 점진적으로 회귀할 것으로 보고 있지만, 목표를 향한 진척은 실망스러울 정도로 느리다.

강한 경기 회복을 촉진하고 인플레가 시간이 지날수록 FOMC의 소임과 일치하는 수준에 달하도록 하고자 FOMC는 오늘 증권 보유액을 늘리기로 했다. FOMC는 기존에 보유한 증권 가운데 만기도래분을 (국채 매입에) 재투자하는 현 정책을 유지할 것이다. 여기에 6천억달러의 장기 국채를 내년 2분기 말까지 추가로 매입할 것이다. 이는 매월 약 750억달러를 매입하는 것이다. FOMC는 앞으로 수집하는 정보를 토대로 증권매입 속도와 자산 매입 프로그램의 규모를 정기적으로 검토한 후 고용 극대화와 물가 안정을 육성하는 데 필요하다면 프로그램을 조정할 것이다.

FOMC는 연방기금(FF) 금리의 목표 범위를 0~0.25%로 유지할 것이다. 또 낮은 자원활용도와 억제된 인플레 추세, 안정적 기대 인플레와 같은 경기 여건이 상당 기간 FF금리 수준을 이례적으로 낮은 수준에 머물도록 정당화할 수 있다고 계속해서 기대할 것이다.

FOMC는 경기 전망과 금융시장의 전개 상황을 지속적으로 지켜보고, 경기 회복을 돕고 인플레가 시간이 지날수록 FOMC의 소임과 일치하는 수준에 머물도록 필요하다면 정책 수단을 동원할 것이다.


FOMC 결정에 찬성한 위원: 벤 버냉키 의장, 윌리엄 더들리 부의장, 제임스 불라드, 엘리자베스 듀크, 샌드라 피아날토, 사라 블룸 래스킨, 에릭 로젠그렌, 대니얼 타룰로, 케빈 워시, 재닛 옐런 

FOMC 결정에 반대한 위원: 토머스 호니그 호니그 총재는 추가 채권 매입에 따른 위험이 이익보다 크다면서 성명에 반대 견해를 밝혔다. 그는 높은 수준의 경기조절적 통화정책이 지속되면 향후 금융 불균형을 불러올 위험이 있다며 시간이 지날수록 장기 기대 인플레를 가져와 경제를 불안하게할 것이라고 경고했다.







Information received since the Federal Open Market Committee met in September confirms that the pace of recovery in output and employment continues to be slow. Household spending is increasing gradually, but remains constrained by high unemployment, modest income growth, lower housing wealth, and tight credit. Business spending on equipment and software is rising, though less rapidly than earlier in the year, while investment in nonresidential structures continues to be weak. Employers remain reluctant to add to payrolls. Housing starts continue to be depressed. Longer-term inflation expectations have remained stable, but measures of underlying inflation have trended lower in recent quarters.



Consistent with its statutory mandate, the Committee seeks to foster maximum employment and price stability. Currently, the unemployment rate is elevated, and measures of underlying inflation are somewhat low, relative to levels that the Committee judges to be consistent, over the longer run, with its dual mandate. Although the Committee anticipates a gradual return to higher levels of resource utilization in a context of price stability, progress toward its objectives has been disappointingly slow.



To promote a stronger pace of economic recovery and to help ensure that inflation, over time, is at levels consistent with its mandate, the Committee decided today to expand its holdings of securities. The Committee will maintain its existing policy of reinvesting principal payments from its securities holdings. In addition, the Committee intends to purchase a further $600 billion of longer-term Treasury securities by the end of the second quarter of 2011, a pace of about $75 billion per month. The Committee will regularly review the pace of its securities purchases and the overall size of the asset-purchase program in light of incoming information and will adjust (1) the program as needed to best foster maximum employment and price stability.



The Committee will maintain the target range for the federal funds rate at 0 to 1/4 percent and continues to anticipate that economic conditions, including low rates of resource utilization, subdued inflation trends, and stable inflation expectations, are likely to warrant exceptionally low levels for the federal funds rate for an extended period.



The Committee will continue to monitor the economic outlook and financial developments and will employ its policy tools as necessary to support the economic recovery and to help ensure that inflation, over time, is at levels consistent with its mandate. 



Voting for the FOMC monetary policy action were: Ben S. Bernanke, Chairman; William C. Dudley, Vice Chairman; James Bullard; Elizabeth A. Duke; Sandra Pianalto; Sarah Bloom Raskin; Eric S. Rosengren; Daniel K. Tarullo; Kevin M. Warsh; and Janet L. Yellen.


Voting against the policy was Thomas M. Hoenig. Mr. Hoenig believed the risks of additional securities purchases outweighed the benefits. Mr. Hoenig also was concerned that this continued high level of monetary accommodation increased the risks of future financial imbalances and, over time, would cause an increase in long-term inflation expectations that could destabilize the economy.


★ 본 내용은 사실과 다를 수 있으며, 투자로 인한 손실에 대해서는 책임지지 않습니다.

:
Posted by 스노우볼^^